То горит, то тухнет лампа впрыска
Добавлено: Пт 26.04.2013 19:07
Привет форумчанам!!! Около недели назад, на ходу стала переодически то загоратся, то тухнуть лампа впрыска, грешил на бензин. Сегодня подключил комп к авто и обнаружел вот такую ошибку:
1: 02 - Потенц. дросс. засл.
Throttle position signal anomaly. Check the following:
- Relay and insulation of wires from the sensor connector on theECU pins, as well as the condition of connectors and plugs
- Sensor supply between pin 5 (+5V fromECU ) and pin 1 (ground from ECU ) of the throttle potentiometer connector, the key ON
- Outlet signal from the two trakcs (pins 2 and 4 of the sensor connector), according to the throttle position
NOTE: Usually, the signal variation on the two tracks as a function of the throttle position is:
- track 1 - 0,2 to 4,9 V variation from close position (idle speed actuator dismounted) at about 24 degree opening
- track 2 - 0 to 4.9 V variation from a 18 degree opening to total opening
Причина этой ошибки: Короткое замыкание на землю (-)
Текущий статус ошибки
Число ошибок : 27
Как я понял, дело вДПДЗ или в его проводке. Машина едет ровно, не каких симтомов. ДПДЗ ни разу ни откручивался, стоят пломбы на болтах, да и проводку до ЭБУ прозванивал пару месяцев назад. Так может у кого подобное было, как исправили? СПАСИБО
1: 02 - Потенц. дросс. засл.
Throttle position signal anomaly. Check the following:
- Relay and insulation of wires from the sensor connector on the
- Sensor supply between pin 5 (+5V from
- Outlet signal from the two trakcs (pins 2 and 4 of the sensor connector), according to the throttle position
NOTE: Usually, the signal variation on the two tracks as a function of the throttle position is:
- track 1 - 0,2 to 4,9 V variation from close position (idle speed actuator dismounted) at about 24 degree opening
- track 2 - 0 to 4.9 V variation from a 18 degree opening to total opening
Причина этой ошибки: Короткое замыкание на землю (-)
Текущий статус ошибки
Число ошибок : 27
Как я понял, дело в